Обикновено като дойде време за реклами се изключвам. Толкова са ми писнали, че абсолютно автоматично ги игнорирам и ги пропускам покрай очите и ушите си. Но жена ми, която също не им е любител, но очеизваждащо е по-наблюдателна от мен, ми обърна внимание на „личните предпазни средства“ на герои от две популярни напоследък реклами.
На първата (и вървяща по-отдавна) една пишман-домакиня държи в неведение цялото си семейство – мъжа си, двете деца и една по-възрастна двойка (навярно свекъра и свекървата, дошли на гости), как точно приготвя „домашната“ баница. Лицето ù е сериозно. Сегиз-тогиз се прокрадва лека, малко напрегната и много изкуствена усмивчица. За зрителят не става ясно, дали домакинята е притеснена за това дали свекървата ще одобри баницата, дали за времето, когато бабата няма да я има от другата страна на печката или затова, че много скоро ще трябва да дели „лапата“ на цветенца с корав, дългокос, потен (но и секси епилиран) командос.
На втората един Рамбо-вец връща мира и щастието в средностатистически семеен дом. Историята е базирана на действителен случай – тийнейджър-всичкомразец категорично отказва здравословното хранене и къса нервите на родителите си. Майката се самообвинява, видимо е на крачка от антидепресантите. Таткото едвам се удържа да не „посъветва“ малкото изчадие, така както е бил „съветван“ самият той „едно време“. В сюблимния момент се появява Той! Всички са щастливи и доволни, а спасителят изхвърча през прозореца. Тук вече за зрителя няма съмнение – героят бърза да върне „лапата“, че по другия канал баницата вече е готова...
Няма коментари:
Публикуване на коментар