петък, 21 март 2014 г.

3D модели

     В работата си като конструктор непрекъснато използвам готови 3D модели. Много от големите фирми имат 3D каталози директно на сайтовете си, други предоставят моделите си на специализирани сайтове. Аз лично използвам www.tracepartsonline.net и горещо го препоръчвам. Регистрацията е безплатна, има секция на български, асортиментът става все по-голям и непрекъснато се обновява.
     Има, разбира се, и фирми, които нямат готови модели. Тогава или по размерите в хартиените им каталози си правя това, което ми трябва, с габаритни, присъединителни и функционални размери, без да изпадам в излишни подробности, или използвам някой от най-близките модели на друга фирма и го дооправям до това, което ми трябва. Най-често това ми се налага да правя с наши фирми, но не рядко и с чужди...
     Тук ще събирам и ще споделям неща, които съм правил изцяло, които съм дооправял или които съм теглил. По принцип работя с PTC Creo Elements/Direct (бившето CoCreate OneSpace Modeling), но тук ще качвам в неутралния 3D формат STEP, за да може да ги четат всички. И, разбира се, нещата непрекъснато се трупат, затова и непрекъснато ще актуализирам качените модели.
     Надявам се да съм Ви полезен. Ако някъде хванете грешка или неточност, ще съм Ви благодарен да ми пишете, за да я оправя.



Няма коментари:

Публикуване на коментар